Saturday, November 13, 2010

家庭主妇 vs 女强人

如果可以让我选的话
家庭主妇,女强人
我会选女强人
因为我就是喜欢拼
可是我的健康状况不允许我这么拼
但是我还是会尽力做到最好 =)
我觉得
没有什么事
是男子可以做到,而我们女子是做不到的
我也一样可以像你们酱强
可能甚至还比你们强
我现在也正在学习
人不是为了生活而生活
而是在生活里学习
怎样做人
我自认我是做到比很多人好
可是我不是最好的那个
所以我学习
因为我很容易生病
所以做女强人对我来说
很不容易
做女强人,就是要像名字一样
很强
我不在乎我会强过男生
因为我就是想这样
想做女强人的其中一个原因
也是因为我爸爸
因为平时
他会给我压力
跟我说改天赚不到钱
会很难生活
因为社会已经不同了
什么都贵
如果赚不到钱
就很难生活
改天我一定要赚很多很多钱
可以让我爸妈
没有担忧地生活
真的不想让他们担心我跟弟弟
虽然我爸爸妈咪已经有为我跟弟弟铺好后路了
可是我还是会很努力的
真的要很谢谢爸爸跟妈咪
真的很谢谢
要很珍惜他们❤
所以
要加油啊~
颜莉薇!!

4 comments:

Janice said...

don't too force urself.. everything have it's rule n rim.. just try ur best is ok le ^^ rest more n take good k of urself.. remember.. don't worry be happy..

Livy Gan said...

thx arr my dear friend Janice.. ;)
u too arr, dun 4get stop for a rest is to let u do the best in the future.. XD
JIAYOU.. ;)

kawai said...

jia you livy..you can do it..may be you can't be the best in the world but just remember you are the best in your parents heart....take good care yourself is the best present for your parent...cause for them you are the only one...no one can replace you....^^ganbateh...i will support you

Livy Gan said...

thx ya my dear friend.. ;)
hehe..
u too lorr.. ;)
support2!! XD